Marketing gabinetu lekarskiego - jak robić to dobrze?

Marketing gabinetu lekarskiego

Reklama usług medycznych jest sporym wyzwaniem. Są bowiem pewne ograniczenia nałożone na podmioty lecznicze odnośnie do promocji usług medycznych. Jak skutecznie reklamować swój gabinet w sieci nie naruszając przepisów? Co może zaoferować Medfile EDM w kwestii marketingu?

Zgodnie z prawem - czyli jak?

Podmioty lecznicze podlegają odrębnym przepisom, które ograniczają pole manewru w zakresie marketingu medycznego. Klasyczna reklama jest zabroniona - lekarz ani placówka medyczna nie mogą nakłaniać potencjalnych pacjentów poprzez podkreślanie, że ich usługi są lepsze od konkurencji. Ponadto, wizerunek lekarza nie może zostać wykorzystany do celów komercyjnych.

Zgodnie z Ustawą z dnia 15 kwietnia o działalności leczniczej oraz Kodeksem Etyki Lekarskiej lekarz ma prawo do informowania pacjentów o zakresie udzielanych świadczeń, a wizerunek zawodowy lekarza może być tworzony tylko na podstawie wyników jego pracy.

Jakie informacje mogą być zawarte w komunikatach?

  • Imię i nazwisko lekarza
  • Tytuł zawodowy i stopień naukowy
  • Specjalizacje i szczególne uprawnienia
  • Dane kontaktowe i miejsce przyjęć
  • Grafik dostępności
  • Cennik usług ze wskazanym sposobem płatności

Alternatywą dla mocno okrojonych możliwości promocji gabinetu w sieci jest oprogramowanie gabinetowe Medfile EDM. Korzystając z naszej elektronicznej dokumentacji medycznej nie tylko zaczniesz zarządzać swoim gabinetem z poziomu jednego programu, ale również nie musisz się martwić o kwestie marketingowe - tym zajmiemy się my.

Content marketing gabinetu lekarskiego

Naczelna Izba Lekarska dopuszcza możliwość tworzenia treści edukacyjnych i prozdrowotnych. Dlatego warto, by specjalista bądź lekarz postawił w działaniach promocyjnych na content marketing, czyli marketing treści.

W ramach działań content marketingowych lekarz buduje swój wizerunek eksperta. Content marketing gabinetu lekarskiego może więc zawierać takie elementy jak materiały dotyczące zdrowia czy poradniki. Marketing treści może być świetnym narzędziem do działań wizerunkowych, np. informowanie o działalności dydaktycznej i badawczej.

Pozycjonowanie strony gabinetu lekarskiego

Dobrze zaprojektowana strona internetowa to podstawa. Nie wystarczy zamieścić na niej informacji o numerze kontaktowym i godzinach przyjęć. Pacjent szukając lekarza bądź specjalisty w wyszukiwarce Google często wpisuje specjalizację i dane miasto. Jeżeli nie zadbasz o to, by twoja strona była dobrze wypozycjonowana w Google (widoczna na pierwszej stronie wyników wyszukiwania), to zmniejszasz swoje szanse na pozyskanie potencjalnego pacjenta.

Optymalizacja strony internetowej (tzw. SEO) polega na szeregu działań mających zwiększyć widoczność w sieci. Podstawą dobrej optymalizacji jest jakość treści na stronie internetowej. Treści powinny być obszerne, unikatowe i zawierające tzw. słowa kluczowe.

Działania content marketingowe powinny być prowadzone na dwóch płaszczyznach - dobre jakościowo teksty budują wizerunek eksperta, a jednocześnie ich treść buduje pozycjonowanie w Google. W celu dobrego wypozycjonowania w sieci najlepiej jest skorzystać z usług agencji marketingowej, oferującej usługi związane z SEO.

Kanały komunikacji marketingowej dla lekarzy

Media społecznościowe są świetnym narzędziem marketingowym w kilku aspektach: można za ich pomocą komunikować się z pacjentami, publikować wartościowe treści o tematyce prozdrowotnej, dbać o swój wizerunek w sieci pokazując najnowsze szkolenia czy zdobyte certyfikaty.

Poza tym media społecznościowe są sposobem na budowanie relacji między Tobą a pacjentem. Pacjenci lubią udzielać się w komentarzach oraz wystawiać opinie na portalu Facebook. To doskonały moment na zadbanie o swoją markę. Komentuj, udoskonalaj i interweniuj, jeżeli znajdzie się jakiś niezadowolony pacjent.

Jeżeli nie masz czasu na prowadzenie komunikacji marketingowej za pomocą mediów społecznościowych, możesz skorzystać z opcji outsourcingu tzw. social media managera, który w twoim imieniu zajmie się promocją twojego gabinetu.

W Medfile EDM pomagamy pozyskiwać pacjentów

Z badań przeprowadzonych przez CBR BioStat® na potrzeby oprogramowania gabinetowego Medfile EDM wynika jasno, jakie są potrzeby i oczekiwania twojej grupy docelowej - pacjentów.

Według analizy CBR BioStat®  dla pacjentów ważne są takie rzeczy jak: grafik i rejestracja online, możliwość przeczytania opinii o danym specjaliście w Internecie, zdjęcie gabinetu, przychodni, sprzętu czy personelu medycznego.

Uwzględniając potrzeby pacjentów nieustannie doskonalimy nasze oprogramowanie gabinetowe Medfile EDM. Nie tylko pomagamy w cyfryzacji gabinetu, ale wychodzimy naprzeciw grupie docelowej - za pomocą naszego oprogramowania pacjent może zarejestrować się online, zobaczyć wizytówkę lekarza w sieci na naszej stronie medfile.pl/gabinety oraz zapisać na telewizytę przez platformę haloDoctor.pl.

 

Serwis Medsowa.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Dowiedz się więcej.