3 powody, dla których powinieneś przestać jeść jajka.

3 powody, dla których powinieneś przestać jeść jajka.

Dodano: 26-05-2017

sport odżywki na masę zdrowe odżywianie

Sądzisz, że jajka to doskonały, zdrowy i naturalny produkt? Mają dużo białka, minerałów, przeciwutleniaczy i są naprawdę smaczne, szczególnie kiedy przyrządzimy z nich jajecznicę czy omlet. Mówi się nawet, że jajka to najważniejsze pożywienie sportowców. Ale, ale, nie tak szybko. Warto poznać też drugą stronę medalu. Dlatego dziś przedstawię trzy powody dla których powinieneś przestać jeść jajka lub przynajmniej zacząć jeść ich mniej.

Powód 1: Jajka to bomba cholesterolowa.

Jaja są największym źródłem cholesterolu w diecie. Jedno jajo ma tyle cholesterolu co Thickburger Hardee'ego. I choć prawdą jest, że poziom cholesterolu w diecie nie ma większego wpływu na poziom cholesterolu we krwi (tylko około 10% wzrostu), to nie znaczy, że nie powinniśmy unikać cholesterolu w diecie. Szczególnie sportowcy powinni unikać cholesterolu w swojej diecie. Sprawdź też artykuł  "Dieta i trening na zwiększanie masy".

Problemem jest prozapalny i oksydacyjny wpływ cholesterolu na zawartość cholesterolu LDL. To z kolei może doprowadzić do uszkodzenia śródbłonka (wyściółki wewnątrz naszych tętnic) i zwiększyć ryzyko problemów sercowo-naczyniowych. Inne badania wykazały, że częste spożywanie jaj może być tak złe, jak palenie, jeśli chodzi o powstawanie blaszki miażdżycowej w tętnicy szyjnej.


Sprawdź też nasz wpis o skutecznych sposobach na zwiększenie masy mięśniowej.


Powód # 2: Zatrucie salmonellą to nic zabawnego.

Salmonella jest najczęstszą przyczyną zgonów związanych z chorobą przenoszoną drogą pokarmową w Stanach Zjednoczonych. Ponad 100,000 Amerykanów rocznie zatruwa się salmonellą poprzez zjedzenie skażonych jaj. Dlatego pamiętaj, by zawsze sprawdzać datę ważności jedzonych jajek. Nawet jeśli zatrucie nie doprowadzi do zgonu, to jego objawy są naprawdę nieprzyjemne.

Powód # 3: Codzienne spożywanie jaj może skrócić twoje życie.

Badania wykonane przez Harvard Physicians Health, które angażowało ponad 20 000 lekarzy i trwało ponad dwadzieścia lat, dowiodło, że lekarze, którzy spożywali co najmniej jedno jajko dziennie, mieli znacznie wyższe ryzyko śmiertelności, co zasadniczo sugeruje, że spożywanie nawet jednego jajka dziennie skraca naszą żywotność. Nie jest to najlepsza wiadomość dla miłośników rannych omletów.

W takiej sytuacji lepiej znaleźć inne źródła białka i rozważyć zmniejszenie ilości spożywanych jajek. Jeśli jednak nadal masz zamiar jeść jajka, upewnij się, że kupujesz te najwyższej jakości. Jeśli chcesz zrezygnować z jajek, ale czujesz, że będzie ci trudno, to proponuję spróbować tofu scramble. Warto też zastanowić się nad wprowadzeniem do diety odżywek białkowych dla sportowców. Alpha Male Masix to odżywka przeznaczona dla osób chcących szybko i skutecznie zbudować masę mięśniową. HARD MASS to odżywka wspomagająca przyrost masy mięśniowej przeznaczona dla osób o wolnej przemianie materii. Natomiast TREC MASS XXL zapewnia równomierne dostarczanie energii oraz niezbędnych do regeneracji mięśni węglowodanów i aminokwasów. Sprawdź też nasz ranking najlepszych porduktów na rzeźbę.

Treści znajdujące się w serwisie medsowa.pl powstały po to, aby polepszyć kontakt jego Użytkownika z lekarzem, a nie po to, aby go zastąpić. Wynika to z informacyjno-edukacyjnego charakteru serwisu. Jeszcze przed zastosowaniem się do porad opartych na wiedzy specjalistycznej, w tym zwłaszcza medycznej, a zawartych w prowadzonym przez nas Serwisie wskazane jest bezwzględne zasięgnięcie opinii lekarza. Administrator nie ponosi konsekwencji wynikających z praktycznego wykorzystania zawartych w Serwisie informacji.